ivoenrianne.reismee.nl

Eindelijk een update!! ;)

Dag lieve mensen,

Sorry sorry sorry, lang niets van ons laten horen vanuit Aruba, maar man, wat vliegt de tijd hier! Nu ik ben begonnen met werken helemaal! Zal mijn best doen om de afgelopen twee weken nog een beetje goed op papier te krijgen!

Want... we zijn hier alweer bijna drie weken! De eerste weken hebben we het er wel een beetje van genomen, uit eten, borrels, stappen etc etc. En nog vond ik eigenlijk dat we zo weinig leuke dingen deden, maar dat komt omdat hier zoveel te doen is ook. We hebben geen haast natuurlijk dus proberen de leuke dingen zoveel mogelijk te gaan verspreiden over de zes maanden!

Buiten dat, is het hier de eerste maand wel een beetje stressvol (tenminste voor mij, niet voor Ivo, hihi). Het meest vanwege de auto- en woningjacht. Is eigenlijk nog steeds niet gelukt, omdat de mensen hier allemaal zo ontzettend lief en attent zijn dat je van iedereen de auto mag lenen wanneer en zo vaak je wil als het kan! Maar, niet gelukt, niet gelukt, dat is natuurlijk niet helemaal waar. We zijn al inmiddels bij zoveel auto bedrijven geweest en met zoveel mensen gepraat dat we steeds een beetje wijzer worden om een goede beslissing te kunnen nemen. De één zegt hier namelijk, je moet echt een auto kopen want huren is veel te duur voor zes maanden. De ander zegt, huur alsjeblieft wel een auto, dat gaat je een hoop hoofdpijn, stress en ruzie met je vriend schelen dan wanneer je koopt. Met kopen gaat hier zo vaak wat mis. We waren er eigenlijk eindelijk over uit om te kopen, maar nu toch maar huren? Heleboel autoverhuurbedrijven langs geweest, maar wat een prijzen, en wat een verschillen. En dan kom je terug bij je appartement, en dan zijn er een paar mensen die dan steeds vragen; hebben jullie nou nog geen auto?? .... dus... (nu snap je wel waarom ik er soms beetje moedeloos van word, toch?! :P) Ben op dit soort momenten extra, extra blij dat Ivo met mij meegekomen is, hij heeft er ten eerste meer verstand van dan ik, maar hij heeft me meerdere malen weer relaxed en blij gekregen tijdens mijn frustratiemomentjes! ;)

Gelukkig zitten we zeker niet aan huis gekluisterd en kunnen we van onze buurman Leo (zie (foto hieronder) zijn auto overal naar toe, maar die is over een week terug naar Curacao, dus hoop snel een weloverwogen en goede beslissing qua portemonnee te kunnen nemen!

Dan even over werk! Ik heb afgelopen nachten nachtdienst gehad,op de CCU kant, dus wel de tijd om even mijn blog weer bij te werken! De eerste paar dagen waren wel even wennen hier zeg, echt alles gaat hier net even anders! Nu was het mijn eerste paar dagen ook erg druk op de afdeling dus viel meteen met mijn neus in de boter! Dag 1, vond ik dat leuk, want liep ik nog mee met iemand, dag 2 voelde ik me daardoor beetje verloren omdat ik toen voor een eigen patiënt verantwoordelijk was. De woorden, het wordt vanzelf 3 uur, morgen weer een dag, hebben me er weer een beetje bovenop geholpen en inderdaad: de volgende dag ging alweer veel beter!!

Het soort patiëntencategorie is verschillend met wat ik gewend ben vanuit het SLAZ. Dat had ik ook wel gehoord, maar kwam dus ook veel tegen in mijn eerste week. Het is de enigste IC van Aruba, dus er komt van alles wat, was mij verteld. Er lag inderdaad een patiënt met een groot trauma, een patiënt met een dijk van een hartinfarct, een patiënt met een open buikwond en tot slot overleed er op mijn eerste dag een meisje van 18. Pff, slik, dusss, allemaal eerste keren voor mij. Helemaal niet leuk voor de patiënten natuurlijk, maar wel interessant voor mij als IC-verpleegkundige! Ik ben heel benieuwd hoe het de komende maanden gaat verlopen!

Even tussendoor, ben echt heel blij met mijn nieuwe sokken voor in de nachtdienst! :)

Nu is het tijd voor leuke dingen!

Als jullie ooit op Aruba zijn! Ga op zondagavond naar de Moomba Beach Bar en bestel daar de BBQ Combo Platter of de BBQ spare ribs! Oe Maiii (zoals onze Belgische vrienden zo grappig zeggen. Belgisch voor Oh my god) wat een heerlijkheid! Live Caribische muziek maakt het helemaal af en je hebt een top avond. Na het eten kan je meteen door naar de dansvloer waar je lekker met je blote voetjes in het zand kan dansen op commerciële muziek van nu, afgewisseld met salsa, merenque en bachata-muziek! Ik HOU ervan! Het is nog steeds wel een beetje lastig om er hier nachtwerk van te maken, ergens vlak na middennacht gaan steeds onze lichtjes uit hier! Hihi! Maar het was echt een onwijs leuke avond! De leuke klik die we al hadden met Roy, Melanie, Sander en Lore is met deze avond alleen nog maar leuker geworden! Leuk nieuwe vrienden!

Op een dag na mijn dagdienst wezen kijken op het strand naar de eerste windsurfles van Melanie, wat een heldin! Hihi, nog zoiets wat er gemakkelijker uit ziet dan het is volgens mij! Lijkt mij namelijk ook heel tof om te gaan leren, maar toch besloten dat ik veeeeeel liever beter wil leren wakeboarden, dus hebben even de wakeboardschool van Edirik opgezocht hier! Mocht meteen proberen te boarden achter een boot! Sommigen van jullie zullen al een paar foto's voorbij hebben zien komen op Facebook, filmpje volgt nog! Waterstartje was natuurlijk appeltje eitje, dus Edirik dacht mij meteen even te leren hoe ik over golfjes heen kan springen! Eeuuhh... wel een keer hard op mijn gezicht gevallen natuurlijk, maar uiteindelijk is het me toch gelukt! Yeaaahh! Toch wel tof zo achter de boot. Het is een soort van privéles namelijk! Edirik ziet meteen wat je verkeerd doet, geeft je direct tips hoe het anders kan en dan lukt het ineens wel! Super vet!

Zondag zijn we terug gegaan met een groep van 7 man. Om de beurt boarden achter de boot en de rest van de tijd lekker chillen op de steiger met een drankje en een hapje erbij! Was echt een mega leuke dag. Het is niet zo'n toeristische plek, er komen met name locals, vrienden en familie van Edirik! Dus er hangt een echte arubaanse relaxte sfeer! We hebben nu alweer zin in de volgende keer!!

Gelukkig hebben we ook nog iets ondernomen wat ik wel heel goed kan! Salsa avond in club Bugaloe! Ik moet eigenlijk zeggen wat wij heel goed kunnen, want sinds dat we samen op dansles zitten kan Ivo ook snel salsa en Merengue aanleren! Heerlijk! Toch zijn er dan ook wat mensen die het elke avond doen ofzo, want wauw! dat ziet er vloeiend en sexy uit! Misschien toch ook maar kijken voor een cursus!!

Tot slot wat zeker in onze leuke-dingen-boekje moet komen is de SUP yoga! Vele kennen yoga natuurlijk wel, maar SUPpen staat voor Stand-Up-Paddle. Lekker staan op een veel te grote surfplank en dan je voortbewegen met een paddle! Nu met SUP yoga hoef je je niet voort te bewegen, maar voer je yoga uit op die plank! De omgeving waar je het doet is eigenlijk niet eens met woorden te omschrijven. Eind van de middag, zon begint al een beetje te zakken, op het groen-blauwe water, een flink stuk van de kant af, met je gezicht richting de zon. Meer zen kun je niet worden volgens mij! Dan sta je in de Warrior houding en moet je over je hand richting horizon kijken, met die strakblauwe lucht erboven en de zon op je gezicht. Echt, geloof me, dan bedenk je je dat je echt op Aruba bent en je voelt je meer dan gelukkig! Je raadt het al, verslaafd! Woensdag weer! Gelukkig geldt hier dat als je je werkpas laat zien, de prijzen niet meer in Dollars zijn, maar in Arubaanse florin! Scheelt een hoop!

Wij hebben het in ieder geval nog steeds onwijs naar onze zin! Ik hoop dat het snel gelukt is met auto en een huisje (maar het ziet er goed uit voor ons) Soms flitst er wel even een momentje door mijn hoofd dat ik iets of iemand mis.. Maar je bent hier ook gauw weer afgeleid! Hopelijk ontvangen jullie sneller een volgend blog dan dat deze kwam!

Liefs en dikke kus van ons!

Reacties

Reacties

cees

Heftig rianne je werk.goed dat je ook leuke dingen doe, dat hou de weegschaal in evenwicht, hi hi fijn rianne dat ivo je zo steunt.geniet van elkaar pas goed op jezelf, en veel liefs uit amsterdam z.o gr en een warme knuffel van mij.xxx

Mirjam

Wauw! Klinkt goed!!! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, chick!! Wel heftig van je werkt... Zeker de eerste dagen en dan dat het moment dat je niet iedereen om je heen hebt waarvan je houdt. Maar... Dat is ons vak!
Weet je al wat meer over Cura??

Xxxx

Mirjam

Ehm... Ik bedoel je werk natuurlijk. En ik zie nog een spelfout. Lekker dan! Maar je begrijpt vast wat ik bedoel ;-)

Marijke

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Verheug me al op je Volgende blog!
????????

Janine

Super om jullie blog te lezen!:) Ik ben trotsssss op jullie! LIEFS XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

LOAN OFFER

We provide personal loans for debt consolidation, bad credit loans, unsecured loans, loans for bad

credit and instant secured loans with cheap rates Do you have a firm or company that need loan to start

up a business or need,personal loan, Debt consolidation? For more information. We will provide you with

loan to meet your needs. For more information
contact Note: We offer the following loans to individuals-
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Business Loans And many More:
and many more at 2% interest rate;(Whats App) number:
+919394133968 patialalegitimate515@gmail.com
Mr Jeffery

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!