ivoenrianne.reismee.nl

Regelen en chillen

Haai!

Zoals beloofd zou ik ook nog vertellen wat er na de eerste dag allemaal gebeurde! (Hebben jullie de foto's inmiddels wel al gezien?)

Ik moest mij meteen om 9.00 uur melden in het ziekenhuis bij Personeelszaken. Afgelopen maanden al heel veel papierwerk ingevuld etc. maar dat was dus kennelijk nog niet alles. Moest nog heel veel papieren extra invullen en kreeg vervolgens een hele checklist mee wat ik de komende dagen allemaal nog moest gaan regelen. Moest me inschrijven bij Sociale Verzekeringsbank (voor eventuele bedrijfsongevallen), mij medisch laten keuren bij Medwork, mijn diploma's laten zien bij Dienst Volksgezondheid, een Arubaans telefoonnummer regelen bij Setar en een bankrekening aanvragen bij RBC bank. Dus, nu zou je denken dat hier heel veel mensen tijdelijk komen werken en dat al deze mensen dus ook deze route af moeten leggen, het best handig zou zijn als ze al deze instanties zouden centreren rondom het ziekenhuis, maar niet dus. Het zit allemaal op andere plekken. Nu is dat niet zo erg als je meteen een auto tot je beschikking hebt, maar kennelijk als je hier langer dan 4 maanden komt werken, heb je geen recht meer op een auto van het ziekenhuis. De logica ontgaat mij hier een beetje... Moet je niet willen begrijpen, is me al verteld, schijnt nogal frustrerend te zijn anders!

Dus Ivo en ik zijn natuurlijk bikkels en zijn eigenwijs toch veel gaan lopen! Scheelt toch weer in de taxi kosten.. Maar goed dat hebben we wel gevoeld natuurlijk.. Beetje flauw van de warmte.

De meeste regeldingen zijn inmiddels wel gelukt! Wil nog even mijn medische keuring met jullie delen.. ;) Ik moest van tevoren een vragenlijst invullen met wat voor enge ziektes en aandoeningen ik allemaal bekend ben, nou met vrij weinig dus overal nee ingevuld. Dat bladerde hij even door en hij geloofde het wel. Ik moest een visustest doen, dus met één oog afgedekt letters opnoemen van groot naar klein. Daarna probeerde hij even mijn kniereflexen te testen met de zijkant van een stethoscoop, want een hamertje kon hij niet zo snel vinden. Daarna werd er even aan mijn buik gevoeld en naar mijn longen geluisterd en het was prima, ik kon weer gaan. Ik was een jonge, gezonde meid, dus hij geloofde het wel! Hihi! Ik dacht er wordt op zijn minst een keer mijn bloeddruk gemeten ofzo! Naja, ik dacht bijna dat het hier allemaal wel heel goed geregeld was voor je aan het werk mag hier, maar viel toch mee!

Wel ben ik al even op de IC langs geweest! Even kijken waar ik wezen moet etc. Dat was wel erg leuk! De IC is de nieuwste afdeling van het ziekenhuis, zag er dus allemaal prima uit! Alvast wat collega's de hand geschud en een rondleiding gekregen. Ik ben echt zoooo benieuwd naar mijn eerste werkdag a.s. woensdag! Stiekem wel erg veel zin in!

Hier in Quality Apartments zit het trouwens helemaal vol met mensen uit het ziekenhuis! Wel heel leuk en handig om wat gezellige praatjes aan te gaan. Meteen de dag na aankomst gesproken met een man die bleek anaesthesioloog/intensivist te zijn. Dus we zouden elkaar nog wel tegenkomen zei hij toen! Bleek dat hij voorheen lang in het WFG in Hoorn heeft gewerkt! Toevallig!!

Daarnaast donderdag een Belgisch stel ontmoet, Lore en Sander, waarvan Lore voor een jaar op de IC gaat werken. Heel fijn dat het meteen klikte tussen ons vieren en we zijn dan ook donderdagmiddag door hen meegenomen naar het strand! Palm Beach. Dat was dan nog maar het meest toeristische en massale strand, maar vond het er al PRACHTIG! Wit zand, overal palmboompjes blauw/groene zee.. Wauw! (zie foto's)

Tot slot vrijdag dan kennis gemaakt met een Nederlands stel hier, waarvan Melanie als anaesthesiemedewerkster werkt hier voor 6 weken, haar vriend Roy was hier op vakantie. Ze zouden 's avonds uit eten gaan vlakbij Palm Beach, maar wisten nog niet waar en of ze dan met een taxi zouden gaan etc etc. (ze hadden al wat drankjes gedaan bij het zwembad). Dus lichterlijk brutaal heb ik aangeboden hen daarheen te rijden en dat we dan gezellig met zijn vieren uit eten konden gaan! Jaaaaa Gezellig!!! Dus dat.. lekker uit eten geweest en vervolgens in twee barren beland (Senor Frogs en Gusto). Onwijs leuke avond gehad, maar wel pittig, we zijn hier namelijk elke ochtend al wakker rond 7 uur. Hihi! Dit patroon moesten we even doorbreken en waren we dus na het stappen wakker om 9 uur!

Dit weekend begonnen met wat voorwerk voor een appartement na deze 1e maand en een auto. Vanmorgen (zondag) zijn we bij Patiri Apartments op bezoek geweest. (Check de website maar eens, ziet er echt tof uit) We hebben daar een appartement mogen bezichtigen en het complex eromheen. Toch helaas wel wat duur omdat het exclusief is en het internet werkt daar ook nog eens niet/nauwelijks. Verder nog een tijdje met de beheerder staan praten, want die verhuurt ook auto's en het huis vlak naast hem. Al met al nogal prijzig.. Maar hoe langer we met hem in gesprek bleven hoe meer er van de prijs af ging.. Wel een serieuze optie om over na te denken, ook al denken we toch niet een auto te willen huren, maar kopen. Per slot van rekening ben je dan goedkoper uit. Het huis houden we even in gedachten! Ben benieuwd! Dit was natuurlijk nog maar de eerste bezichtiging. Wat meer vergelijkingsmateriaal zou mooi zijn!

Al met al ben ik super blij dat ik een week vakantie heb genomen voor ik begin met werken woensdag. Gezien de hoeveelheid regeldingetjes konden we dat nu mooi in de ochtenden doen, de middag lekker naar het strand/zwembad/kroeg! Dus! Ik ga lekker mijn bikini aantrekken en een duik nemen. Het is sinds wij er zijn nogal wisselvallig weer geweest. We hebben veel bewolking en zelfs regen en onweer gehad! Het mooie is, het duurt hier maar even, daarna is het weer mooi en de Arubanen zijn helemaal gelukkig en lopen hard te roepen wat voor lekker weer het wel niet is tijdens een hoosbui! Grappig!

Ik zal jullie na woensdag weer op de hoogte brengen van hoe mijn eerste werkdag is geweest!

Liefs en groetjes!!

Rianne en Ivo

Reacties

Reacties

Moniqye

Oh wat klinkt dat heerlijk allemaal!!!!

lys

Wow die foto's!!!!! Jaloers! *gaat meteen boeken*! Xxxx

Colinda

Nice! En tja die logica... Zoals het klinkt nog erger als vrouwen logica en mannen logica bij elkaar ;)

Maaike

Heel veel succes woensdag!

Henk en Renske

Ziet er allemaal mooi uit. Succes met het zoeken naar een huis en een auto. Pas op je tellen, het zijn allemaal Arubanen! :-) Dikke kus van ons voor jullie twee.

Iris

Wat een hoop geregel nog allemaal. Gelukkig kan je bijna aan de slag! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden en kijk uit naar je verhalen.
Kus

cees uit amsterdam

Pffff mooie fotos hoor geen masseur nodig daar??? ha ha let op elkaar ,geniet,en groetjes uit amsterdam.

Solveig Riesebeek

Wauw prachtig om jullie verhalen te lezen! Ik ben op zoek naar een SPH-stage in Aruba vandaar dat ik blogs zit te lezen van mensen die in Aruba zitten. Ik begrijp dat jij Arianne in het ziekenhuis werkt? Zou ik met jullie in contact kunnen komen of dingen te vragen? (fb ofzo)
Fijne tijd daar nog samen!

Groetjes,
Solveig

LOAN OFFER

We provide personal loans for debt consolidation, bad credit loans, unsecured loans, loans for bad credit and instant secured loans with cheap rates Do you have a firm or company that need loan to start up a business or need,personal loan, Debt consolidation? For more information. We will provide you with loan to meet your needs. For more information
contact Note: We offer the following loans to individuals-
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Business Loans And many More:
and many more at 2% interest rate;(Whats App) number:
+919394133968 patialalegitimate515@gmail.com
Mr Jeffery

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!